6096000500 |
Els racons de llengua, una experiència inclusiva a l'aula |
2017-2018 |
Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
26/9/2017 - 5/6/2018 (30 hores) de 13:00h a 14:00h |
|
ZER Alt Segrià |
|
av. Catalunya, s/n (Vilanova de Segrià)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Entenem el treball per racons a l'aula com una forma d'organització que permet a l'alumnat el desenvolupament d'hàbits elementals de treball, l'establiment i compliment de normes i el desenvolupament de la seva autonomia. Volem que l'infant participi activament en la construcció del seu aprenentatge i que tingui un major protagonisme.
|
| |
Objectius |
1.Donar una atenció més individualitzada a cada alumne.
2. Potenciar la capacitat d'organització i el treball autònom de l'alumne.
3. Atendre de manera inclusiva als infants amb necessitats educatives especials.
4. Inventar i crear espais perquè els infants tinguin oportunitats de manipular i conèixer els materials.
5. Potenciar ritmes de treball, l'ordre i les interrelacions.
|
| |
Continguts |
- Fase d’autodiagnosi:
-Anàlisi de les pròpies pràctiques.
-Debat pedagògic basant-nos en bibliografia de referència.
- Fase de planificació:
Reflexionarem a partir d'alguns documents i preguntes al voltant del contingut de l'itinerari i planificarem allà on volem arribar al final de l'activitat formativa. Ens centrarem en:
- Organització i sistematització dels racons de llengua a educació infantil i primària.
- Selecció dels continguts de llengua a treballar per cicles.
- Selecció dels racons a treballar.
- Gradació de continguts per tal d'atendre a la diversitat.
- Fase de construcció i experimentació:
- Disseny dels racons.
- Elaboració dels diversos materials de cada racó.
- Implementació dels racons a les escoles: programació i temporalització.
- Elaboració de rúbriques d'avaluació.
- Fase d’avaluació:
- Revisió conjunta de l'organització dels diversos racons.
- Revisió conjunta del funcionament dels racons.
- Valoració dels resultats i propostes de millora.
|
| |
Formador/a |
Amàlia Sirés, Sònia Medrano i Alícia Molans (Equip de Coordinació)
|
| |
Avaluació |
1. Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
2. Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
3. Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda en la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
1. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
2. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
3. El document de valoració final de centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius, amb el vistiplau de la inspecció del centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat restringida al professorat de la ZER Alt Segrià.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
26/09/2017 |
1300 |
1400 |
Sessió 2 |
dimarts |
10/10/2017 |
1300 |
1400 |
Sessió 3 |
dimarts |
24/10/2017 |
1300 |
1400 |
Sessió 4 |
dimarts |
07/11/2017 |
1300 |
1400 |
Sessió 5 |
dimarts |
21/11/2017 |
1300 |
1400 |
Sessió 6 |
dimarts |
12/12/2017 |
1300 |
1400 |
Sessió 7 |
divendres |
15/12/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 8 |
dimarts |
16/01/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 9 |
dimarts |
30/01/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 10 |
dimarts |
13/02/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 11 |
dimarts |
27/02/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 12 |
dimarts |
13/03/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 13 |
dimarts |
20/02/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 14 |
divendres |
23/03/2018 |
1600 |
1700 |
Sessió 15 |
dimarts |
10/04/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 16 |
dimarts |
08/05/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 17 |
dimarts |
22/05/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 18 |
divendres |
25/05/2018 |
1600 |
1700 |
Sessió 19 |
dimarts |
05/06/2018 |
1300 |
1400 |
|
| |